تاسیسات گرمایش و موتورخانه

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

با توجه به خواست مخاطبان جهت کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور قصد داریم در این مقاله ابتدا تعریفی از مشعل دوگانه سوز، کاربرد آن و راهنمای خرید این مشعل داشته باشیم و سپس به ارائه کاتالوگ بپردازیم.

مشعل دوگانه سوز چیست؟

مشعل دوگانه سوز دستگاهی است که با اختلاط مقدار معینی سوخت و هوا( براساس ظرفیت ) و سپس احتراق این مخلوط، انرژی سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. از آنجا که مشعل دوگانه سوز قابلیت کارکرد با دو نوع سوخت مختلف را داراست به همین خاطر به آنها مشعل دو سوخته هم گفته می‌شود.

نوع این سوخت‌ها می‌تواند هر دو مایع، یکی گاز یکی مایع و یا یکی گاز و یکی جامد و … باشد که معمولاً مشعل‌های دوگانه سوز با سوخت‌های گاز و گازوئیل کار می‌کنند؛ به همین خاطر در بازار ایران مشعل دوگانه سوز بیشتر به مشعل دوگانه سوز گاز و گازوئیل اطلاق می‌شود.

 

کاربرد مشعل دوگانه سوز

در حالت کلی وظیفه اصلی مشعل ایجاد گرمایش می‌باشد و عمده موارد کاربرد آن به شرح زیر است:

  • استفاده در موتورخانه‌ها جهت گرمایش آبگرم مصرفی و دیگ جهت سیستم گرمایشی
  • استفاده در کارخانه‌جات جهت دیگ‌های بخار و دیگ ذوب مواد
  • مصارف خاص مانند گرمایش محیطی با شعله مستقیم و خشک‌کن ها
  • مشعل های دوگانه سوز به دلیل استفاده از دو نوع سوخت در سیستم حرارت مرکزی ساختمان‌ها بر روی دیگ‌های چدنی، فولادی و در صنعت ذوب فلزات در کارخانه‌های نورد ورق برای رساندن دمای شمش فلزات به دمای ذوب و در کارخانه‌های لاستیک سازی و پتروشیمی و… کاربرد دارد.

قیمت مشعل دوگانه سوز

قيمت مشعل دوگانه سوز معمولاً بالاتر از قيمت مشعل گازی و يا مشعل گازوئیلی است و بالا بودن قیمت مشعل دوگانه سوز به اين دليل است كه تمام تجهيزات مورد نياز هر دو مشعل در يك دستگاه نصب شده است؛ تا جايی كه بعضی از مصرف كنندگان ترجيح می‌دهند يك مشعل گازی و يك مشعل گازوئیلی را به صورت جداگانه تهيه كنند كه قيمت اين دو تقريبا با يك مشعل دوگانه سوز برابر است.

راهنمای خرید مشعل دوگانه سوز

ظرفیت حرارتی مشعل یکی از مواردی است که هنگام انتخاب مشعل باید مدنظر قرار گیرد؛ ظرفيت حرارتی مشعل دوگانه سوز بر اساس سوخت پر استفاده كه اكثر گاز می‌باشد، انتخاب می‌شود که با توجه به کامل نبودن راندمان احتراق سوخت در مشعل‌ها و در نظر گرفتن برخی تلفات حرارتی، توصیه می‌شود که ظرفیت مشعل را حدود 20 درصد بیشتر از ظرفیت دیگ در نظر بگیرید.

به طور کلی هنگام انتخاب مشعل، علاوه بر لزوم توجه به نوع سوخت و ظرفیت حرارتی، به قطر لوله شعله پوش مشعل جهت امکان ورود لوله فوق در دیگ و امکان نصب مشعل در بدنه دیگ کاملا توجه فرمایید.

مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

ایران رادیاتور از اواسط دهه 1370 به بعد، وارد عرصه ساخت مشعل شد که از ویژگی‌های محصولات این شرکت می‌توان به کیفیت فنی خوب و خدمات پس از فروش بسیار مناسب آن اشاره نمود.

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

 

 

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور سری I

 

کاتالوگ مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور سری I

مشعل های دوگانه سوز سری I ایران رادیاتور از ظرفیت 1,500,000 الی 5,000,000 کیلوکالری در ساعت با سوخت گاز سوز و گازوئیل سوز به صورت کاملا تخصصی جهت عملکرد مطلوب و عدم افت توان حرارتی در بویلرهای آبگرم و بخار با افت فشار بالای محفظه احتراق و مسیر دود، طراحی، مهندسی و تولید گردیده‌اند.

از عمده مصارف این مشعل‌ها در دیگ‌های آبگرم و بخار با 3 پاس مسیر عبور دود و یا دیگ‌های مجهز به اکونومایزر( جهت بالا بردن راندمان دیگ ) و همچنین کارخانجات آسفالت می‌توان نام برد.

نحوه کنترل ظرفیت این مشعل‌ها در ظرفیت‌های 1,500,000 الی 2,400,000 کیلو کالری در ساعت به صورت دو مرحله‌ای( که در صورت سفارش قابلیت تبدیل به حالت 3 مرحله‌ای و مدولیتینگ را دارند) و در مشعل‌های 4,000,000 الی 5,000,000 کیلو کالری در ساعت به صورت مدولیتینگ ( که در صورت سفارش قابلیت تبدیل به حالت 3 مرحله‌ای را دارند ) می‌باشند.

 

قابلیت‌های ویژه مشعل های دوگانه سوز مدل ID4400 و ID5800

  1. دمنده با فشار استاتیکی بالا جهت غلبه بر افت فشار مسیر دود در بویلرهای 3 پاس، بویلرهای مجهز به سوپر هیتر یا اکنومایزر.
  2. مجهز به دمپر هوای ثانویه جهت تطبیق طول و قطر شعله با ابعاد محفظه احتراق.
  3. سیستم کنترل ظرفیت مدولیتینگ( تنظیم پوسته ) با دامنه تنظیم 1 به 6 در حالت گازسوز و 1 به 4 در حالت گازوئیل سوز. با استفاده از این قابلیت، از خاموش و روشن شدن‌های بی‌مورد مشعل و نوسان دمای آب یا فشار بخار و استهلاک غیر ضروری بویلر و مشعل جلوگیری می‌شود.
  4. سیستم سوخت رسانی و کنترل ظرفیت پیشرفته در سوخت مایع. در این مشعل ها و با توجه به سیستم کنترل ظرفیت مدولیتینگ، از نازل راد ساخت Fluidics Instruments کشور هلند و رگلاتور گازوئیل ساخت HP Technik آلمان که هر دو از معتبرترین سازندگان این قطعات هستند استفاده می‌گردد.
  5. ظرفیت‌های واقعی با توجه به مجموعه دمنده مناسب و طراحی پیشرفته قسمت ترکیب هوا و سوخت مشعل.
  6. قابلیت کار با مازوت در صورت سفارش.
  7. تنظیم دقیق میزان هوا و سوخت با توجه به تجهیزات نصب شده جداگانه بر روی شیر پروانه‌ای گاز، دمپر هوا و رگلاتور گازوئیل.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد راهنمایی کاملی جهت خرید مشعل دوگانه سوز مورد نیازتان را فراهم کرده باشد. لازم به ذکر است که هر کدام از این مدل‌های مشعل دوگانه سوز دارای لوازم جانبی هستند که به همراه محصول ارائه می‌شود.

در صورت هرگونه سؤال در مورد مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور کارشناسان ما در شرکت ایران پیلوت آماده ارائه خدمات هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *