تاسیسات گرمایش و موتورخانه

حوله خشک کن ایران رادیاتور

حوله خشک کن ایران رادیاتور

سؤال بیشتر کاربران عزیز در مورد راهنمای کامل انتخاب حوله خشک کن ایران رادیاتور بوده که در این مقاله از بلاگ شرکت ایران پیلوت تصمیم گرفتیم ابتدا تعریفی از حوله خشک کن، کاربرد آن و انواع مختلف آن داشته باشیم و سپس به شرح مدل های مختلف حوله خشک کن ایران رادیاتور و جدول مشخصات فنی آن بپردازیم.

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن نوعی از رادیاتور بوده و از لوله‌هایی تشکیل شده که داخل آن‌ها آب گرم در جریان است. این سیستم از طریق تبادل حرارت بین لوله‌ها و محیط باعث گرم شدن محیط می‌شود. در واقع حوله خشک کن نوعی مبدل حرارتی جهت انتقال گرمایش است که علاوه بر گرم کردن هوا، از رطوبت بالای محیط و قارچ و کپک زدگی به ویژه در مکان‌هایی که پنجره یا دستگاه تهویه ندارند، جلوگیری می‌کند.

کاربرد حوله خشک کن

حوله خشک کن برای گرمایش حمام و دستشویی

برخلاف اغلب سیستم‌های گرمایشی که اغلب دارای ابعاد بزرگی بوده و استفاده از آنها را محدود می‌سازند، حوله خشک کن‌ها به دلیل طراحی مدرن و ابعاد کوچکی که دارند، در فضای سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه، انباری، زیرزمین، محیط استخر و جکوزی و رختکن‌ها قابل استفاده هستند.

دستگاه‌های حوله خشک‌ کن را می‌توان 24 ساعته روشن نگهداشت. این سیستم‌ها علاوه بر کارایی که دارند، دارای جلوه دکوراتیو هم هستند. می‌توان گفت که حوله خشک کن یکی از پرمصرف‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی داخلی است که معمولا در سرویس‌های بهداشتی بر روی دیوار نصب می‌شوند و وسیله مناسبی برای خشک کردن حوله و البسه نم‌دار می‌باشد.

انواع حوله خشک کن از نظر جنس

حوله خشک کن شیشه‌ای

در ساخت حوله خشک کن شیشه‌ای از انواع شیشه‌های حرارتی استفاده می‌شود که نسبت به انواع دیگر حوله خشک کن دارای وزن سبکتری هستند. این مدل از حوله خشک کن دارای بدنه شفاف بوده و تنوع رنگی زیادی دارند همچنین نیازمند زمان اندکی برای نصب می‌باشند.

حوله خشک کن آلومینیومی

در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از ورق آلومینیوم استفاده می‌شود. این مدل به دلیل داشتن وزن سبک‌تر و ضریب هدایت حرارتی بالاتر مورد استقبال بیشتری هستند. این حوله خشک کن ها در اثر رطوبت حمام و سرویس بهداشتی دچار فرسودگی و اکسیداسیون (زنگ زدگی) نمی‌شوند.

حوله خشک کن فولادی

در ساخت این حوله خشک کن از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. این مدل از رایج‌ترین نوع حوله خشک کن بوده و نسبت به مدل‌های دیگر وزن زیادی داشته و نصب آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

راهنمای انتخاب حوله خشک کن

حوله خشک کن ها یا آبی هستند و یا برقی و انواع آبی آنها به وسیله سیستم‌های حرارت مرکزی ساختمان‌ها مانند پکیج یا موتورخانه کار می‌کنند، بنابراین انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن با توجه به سیستم گرمایشی ساختمان صورت می‌گیرد.

لوله‌ها یا پره‌های حوله خشک کن دارای میزان گرمادهی مشخصی هستند که به واحد Watt ارائه می‌شوند، بنابراین لازم است هنگام انتخاب و خرید، سایز بلوک و تعداد ردیف‌ها (تعداد لوله‌های بلوک) را بر اساس نیاز کاربری محیط انتخاب نمایید.

معمولا برای حمام‌های تا 3 متر مربع از مدل‌های 10 لول، حمام‌های 5 متر مربع از مدل‌های 12 و 14 لول و برای حمام‌های تا 8 متر مربع از مدل‌های 15 و 19 لول استفاده می‌شود.

حوله خشک کن ایران رادیاتور

گروه تولیدی ایران رادیاتور، که اکنون به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده رادیاتور در خاورمیانه شناخته می‌شود حوله خشک کن های خود را در دو نوع  آلومینیومی و فولادی تولید می‌کند که از مزایای آنها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت پخش یکنواخت گرما و مقاومت بالا در برابر رسوب اشاره کرد.

انواع حوله خشک کن ایران رادیاتور از نظر جنس

1-آلومینیومی

2-فولادی

انواع حوله خشک کن ایران رادیاتور از نظر مدل

1- مدل اوآسیس (Oasis)

 

حوله خشک کن ایران رادیاتور مدل اوآسیس

جنس بدنه این مدل از نوع آلومینیوم بوده و پره‌های آن به شکل تخت می‌باشد. تعداد ردیف یا لوله‌های آن از 8 لول به بالا تولید می‌شود. برای  پوشش بدنه آن از رنگ پودری اپوکسی استفاده شده است که دارای مقاومت عالی در مقابل انواع مواد شیمیایی (اسید، سود، نمک و حلال)، خواص مکانیکی (ضربه و خش) و سایش و خوردگی هستند.

جدول مشخصات فنی مدل اوآسیس (Oasis)

2- مدل بالنیوم(Balneum)

 

حوله خشک کن ایران رادیاتور مدل بلنیوم

همانند مدل اوآسیس جنس بدنه این مدل نیز از آلومینیوم می‌باشد. شکل پره‌های مدل بالنیوم لوله‌ای شکل بوده و از رنگ پودری اپوکسی برای پوشش آن استفاده شده است. تعداد لوله‌های از 10 به بالا تولید می‌شود.

جدول مشخصات فنی مدل بالنیوم(Balneum)

3- مدل کروم(Corum)

جنس بدنه حوله خشک کن های کروم ایران رادیاتور از جنس فولاد بوده و دارای پوشش رنگ کروم و سفید هستند. این مدل در اشکال مختلفی نظیر لوله‌های مقطع دایره، لوله‌های مقطع مستطیلی، لوله‌های با مقطع مربعی و در برخی مدل‌ها به صورت لوله‌های منحنی نیز تولید می‌شود.

جدول مشخصات فنی مدل‌های کروم(Corum)
مشخصات فنی مدل کروم با لوله‌های مقطع مربع

حوله خشک کن مدل کروم با لوله‌های مقطع مربع

 

مشخصات فنی مدل کروم با لوله‌های مقطع دایره

 

حوله خشک کن مدل کروم با لوله‌های مقطع دایره

مشخصات فنی مدل کروم با مقطع دایره و منحنی

 

حوله خشک کن مدل کروم با مقطع دایره و منحنی

مشخصات فنی مدل کروم با لوله‌های مقطع مستطیل و منحنی

 

حوله خشک کن مدل کروم با لوله‌های مقطع مستطیل و منحنی

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد راهنمای کاملی برای انتخاب نوع حوله خشک کن متناسب با نیازتان را فراهم کرده باشد تا از گرمای دلپذیر آن لذت ببرید. برای دریافت اطلاعات جامع تر تیم ایران پیلوت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *